Sprankeling Beautycare, het concept

Sprankeling Beautycare, het concept

Laatst liep ik door de stad, het was een mooie dag, de winkels waren nog geopend. Het was de zaterdag waarop in de avond weer een persconferentie zou zijn waarin we bijna zeker weer zouden horen dat Nederland weer een stukje verder op slot zou gaan, in verband met een nieuwe oprukkende COVID variant. Julius, mijn zoontje van 5, liep aan mijn hand door de voor hem grote onbekende straten. Hij keek zijn ogen uit. Alle straten zijn verlicht, overal lopen mensen, er staan zelfs rijen voor sommige winkels omdat mensen zo graag dat ene cadeautje voor die ene geliefde persoon nog willen aanschaffen. Iedereen lijkt wat gehaast, de bakker rekent snel de kaasstengels af die ik heb gekocht, de cadeautjes bij die ene drukke winkel worden haastig ingepakt. Alles om die lange rij buiten weg te werken. Stel je voor dat de wachtende mensen ongeduldig worden en geïrriteerd raken, of erger nog uit die rij stappen en hun cadeautjes ergens anders gaan halen. 

De aandacht, waar is de aandacht voor de klant gebleven? Hoe komt het toch dat we ons zo laten laten leiden door de tijd? 

Regelmatig heb ik verschillende schoonheidsspecialistes bezocht om daar een behandeling te krijgen. Vrijwel elke behandeling kreeg ik een stoomapparaat op mijn gezicht gericht, die even haar werk moest doen, waarbij de schoonheidsspecialiste de ruimte verliet. Daar lag ik dan, 2 watjes op mijn ogen, apparaat op mijn gezicht gericht en wachten maar. Omdat ik dan altijd een beetje ongeduldig raakte (omdat ik voor mijn gevoel maar wat lag te wachten) ging ik met mijn ogen knipperen om toch nog een beetje te kunnen begluren wat er in de ruimte gebeurde, gevolg: watjes gleden van mijn ogen, deze recht willen leggen omdat het anders opvalt dat je in de weer bent geweest, armen onder de handdoek/deken uit, alles weer scheef, of te wel weg ontspanning. Welkom irritatie! 

Voordat ik Sprankeling Beautycare dan ook begon ben ik heel goed gaan nadenken hoe alles er qua behandelingen uit moest zien. Hierbij kwam telkens naar voren dat ik pure aandacht, pure tijd voor jou als klant wil hebben. Oprechte aandacht waarbij ik mij echt in jou als klant verdiep. Waarom ben je bij mij? Waar ben je naar op zoek? welke wensen heb je, welke doelen wil je bereiken? Hoe kan ik jou daar bij helpen. 

Als iemand bepaalde wensen heeft is het ook goed te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Met 1x per 2-3 maanden een behandeling in de salon bereik je voor enkele dagen na de behandeling een mooi resultaat. Alleen zorgt dit niet voor hét resultaat wat je natuurlijk wilt. In de kennismakingsbehandeling, die boekbaar is voor nieuwe klanten, leg ik dan ook altijd uit dat het een samenwerking is die we hebben. Buiten het ondergaan van de behandelingen in de salon gaat het resultaat behaald worden met het inzetten van producten tijdens de dagelijkse routine thuis. In de behandelingen doen we dan net even die extraatjes die er samen met het gebruik van de producten thuis voor zorgt dat je dát resultaat behaalt wat je wilt. 

Wat ik geef? 1 op 1 aandacht, duidelijk uitleg van de mogelijkheden, eerlijkheid over wat wel en niet gaat en wat er nodig is om jouw doel te bereiken, met regelmaat nieuwe producten om de behandelingen op te bouwen qua intensiteit, tijdens elke behandeling een kort afsluitend ritueel om de ontspanning te behouden en nazorg in de vorm van persoonlijk contact nadat iets nieuws is geprobeerd of een nieuw product is aangeschaft, puur om vinger aan de pols te houden of het allemaal goed gaat. Of te wel een compleet plaatje waarin jij en jouw welzijn compleet voorop staat. Leiden door de tijd? In mijn salon staat de tijd even stil!